مکعب گرد

شعر و داستان کوتاه

مکعب گرد

شعر و داستان کوتاه

مکعب گرد

نام تمامی پرنده‌هایی را که در خواب دیده‌ام،
برای تو در این جا نوشته‌‌ام...
نام تمامی آنهایی را که دوست داشته‌ام،
نام تمامی آن شعرهای خوبی را که خوانده‌ام،
و دستهایی را که فشرده‌ام،
نام تمامی گلها را
در یک گلدان آبی،
برای تو در این‌جا نوشته‌ام...
وقتی که می‌گذری از این‌جا،
یک لحظه زیر پاهایت را نگاه کن!
من نام پاهایت را برای تو در این‌جا نوشته‌ام...

 

مولوی

 

صدای: احمد شاملو

موسیقی متن:‌ فریدون شهبازیان

طراح و اجرا: فرشید مثقالی

خط: مصطفی اوجی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۵۱

*******************************************

وه چه بی‌رنگ و بی‌نشان که منم

کی ببینم مرا چنان که منم

. . .

شمس تبریز را چو من دیدم

نادره بحر و گنج و کان که منم

 


دانلود فایل mp3
حجم: 1.85 مگابایت
*******************************************

یار مـرا، غـار مـرا، عشق جگـرخوار مرا

یار تویی،‌ غار تویی، خواجه نگهدار مرا

. . .

این تن اگر کم تندی،‌ راه دلم کم زندی

راه شدی تا نبُدی این همـه گفتار مرا

 


دانلود فایل mp3
حجم: 1.78 مگابایت
*******************************************

بنمای رُخ که باغ و گلستانم آرزوست

بگشـای لب که قـند فراوانم آرزوست

. . .

بنمـای شمس مفخر تبـریز رو ز شرق

من هُدهُدم، حضور سلیمانم آرزوست

 


دانلود فایل mp3
حجم: 2.17 مگابایت
*******************************************

تلخی نکُند شیرین ذقنم

خالی نکُند از می دهنم

. . .

حـاصـل تــو ز مــن دل بـر نکنی

دل نیست مرا،‌ من خود شکنم

 


دانلود فایل mp3
حجم: 937 کیلوبایت
*******************************************

من مست و تو دیوانه، مـا را که برد خانه؟

صد بار تو را گفتم: کم خور دو سه پیمانه

. . .

شمس‌الحق تبریزی، از خلق چه بگریزی

اکنـون کـه در افکنـدی صـد فتنـه‌ی فتانه

 


دانلود فایل mp3
حجم: 1.69 مگابایت
*******************************************

نگفتمت: مـرو آن‌جـا، کــه آشنات منم

در این سراب فنا چشمه‌ی حیات منم

. . .

اگر چراغ دلی دانک راه خانه کجاست

وگــر خـدا صفتـی دانک کدخدات منم

 


دانلود فایل mp3
حجم: 958 کیلوبایت
*******************************************

دل من رای تو دارد،‌ سر سودای تو دارد

رُخ فرسوده‌ی زردم غم صفرای تو دارد

. . .

سوی تبریز شو ای دل، بر شمس‌الحق مُقبل

چو خیالش به تو آید که تقاضای تو دارد

 


دانلود فایل mp3
حجم: 1.42 مگابایت
*******************************************

در وصالت چرا بیاموزم

در فراقت چرا بیاموزم

. . .

در وفا نیست کس تمام استاد

پس، وفا از وفا بیاموزم

 


دانلود فایل mp3
حجم: 1.1 مگابایت
*******************************************